Marketing-ul în 1935! Cum acţionau clienţii falşi în magazine

bucuresti-1935 clienţii falşi Marketing-ul în 1935! Cum acţionau clienţii falşi în magazine

Cârciumile şi hanurile din Bucureştiul din perioada interbelică erau la fel de faimoase ca cele din prezent, dacă nu chiar mai mult. Centrul Vechi atrăgea ca un magnet petrecăreţii din toate colţurile oraşului, dar şi turiştii străini.

Pentru a-şi asigura clientela, patronii recurgeau la diverse stratagii de „marketing”, unele cu adevărat inedite. Dincolo de fumul de mici şi lăutarii angajaţi să asigure ambianţa, era la mare vogă o meserie care şi acum se practică, însă mult mai discret decât atunci. Este vorba de clientul fals, cel menit să dea exemplu muşteriilor şi să-i determine să scoată mai mulţi bani din buzunar.

În perioada interbelică nu exista cârciumă care se respectă care să nu aibă „public” angajat. Femeile frumoase erau cele mai căutate. Se mutau de la un restaurant la altul, pe bani grei, pentru a atrage bărbaţii.

bucuresti-1936 clienţii falşi Marketing-ul în 1935! Cum acţionau clienţii falşi în magazineLa terase şi hanuri puteau fi văzuţi şi clienţi care comandau cele mai spectaculoase feluri de mâncare, pentru a le face poftă muşteriilor. Iar în unele locuri, aceştia dădeau şi dedicaţii la lăutari, pentru a stimula ‘generozitatea” clientelei.

Mai exista o categorie de clienţi falşi, cei angajaţi de firmele care vindeau produse. Un bun exemplu este o fabrică de şampanie care folosea mai multe echipe de clienţi pe care îi trimitea prin cârciumi pentru a comanda şi lăuda produsele sale.

Iar o altă categorie erau agenţii de pază sub acoperire care stăteau, de regulă, la o masă retrasă şi interveneau atunci când cineva făcea scandal.

loading...

Comentarii

Siteul showbizreport.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES.