Depresia de sărbători. Nu sta trist, mergi la specialist!

Ne apropiem de finalul de an, moment în care ar trebui să fim mai veseli, mai calzi şi înconjuraţi de familie. Medicii avertizează însă că rata depresiilor şi a tentativelor de suicid creşte în această perioada.depression Depresia de sărbători. Nu sta trist, mergi la specialist! Depresia de sărbători. Nu sta trist, mergi la specialist!

foto: sqspcdn.com

Showbizreport a stat de vorba cu psihologul Gabriela Cristina Minescu , pentru a afla care sunt cauzele depresiei şi cum deosebim tristeţea de  o afecţiune reală.10298896_10152111447927643_8614790249372675669_n Depresia de sărbători. Nu sta trist, mergi la specialist! Depresia de sărbători. Nu sta trist, mergi la specialist!

1. De ce resimţim Sărbătorile că un moment de bilanţ?
Sfârşitul de an e resimţit ca un moment de bilanţ.E o perioada în care oamenii devin mai conştienţi de realizările şi de eşecurile lor de peste an, se uită cu mai mare atenţie înapoi, la ceea ce şi-au propus şi evaluează situaţia în care se află în aceste ultime zile ale anului. De mici asociem perioada Sărbătorilor cu timp petrecut alături de persoanele semnificative din viaţă noastră. Sărbătorile devin momente greu de dus de către cei care se simt singuri, care îşi evaluează negativ viaţă şi relaţiile şi tind să supraevalueze reuşitele şi echilibrul celor din jur.

2. Cine este predispus la depresie?
În perioada Sărbătorilor pot să apară tulburări afective sezoniere sau se pot accentua cele cronice, caracterizate prin tristeţe, anxietate, sentimente de inutilitate sau neputinţă, pesimism şi energie scăzută.Persoanele cu stimă de sine scăzută, cu o atitudine pesimistă în general sau copleşite de stres, de singurătate, care trec prin relaţii dificile sau lipsa unei relaţii, cele care au probleme financiare sau cele care nu au suport familial sau social.

3. Cum poţi combate depresia în aceste zile?
O redescoperire a unor plăceri sau activităţi interesante, meditaţia de tip mindfulness, îndepărtarea gandurilor distorsionate despre sine şi viaţă. În unele cazuri se recomandă psihoterapia.

4. Este mit sau adevăr că sportul combate depresia?
Orice activitate sportivă, exerciţiul fizic sunt bune pentru starea noastră de spirit. Prin  mişcare fizică, declanşăm o serie de procese biochimice care au că finalitate rezistenţă împotriva stresului.Orice sport poate acţiona că agent antidepresiv în depresia uşoară sau moderată.

5.Cum facem diferenţa între tristeţe şi depresie?
Tristeţea e o emoţie, există o linie fină între tristeţe şi emotie.Tristeţea şi melancolia sunt normale până la un punct.Atunci când devin stări prezente, permanente pe perioade lungi de timp, este evidenţă o predispoziţie către depresie. E important să nu lăsăm episoadele de tristeţe să fie alimentate de gânduri, neîmpliniri,tensiuni permanente sau stres susţinut, pt că pot degenera în depresie.

loading...

Comentarii

Siteul showbizreport.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES.