Cum scapam de astenia de primavara

asteniaprimavara Cum scapam de astenia de primavara Cum scapam de astenia de primavara

Cazurile de ,,astenie de primavara” sunt la ordinea zilei in aceasta perioada. Potrivit medicilor, aceasta afectiune afecteaza in general femeile cu varste cuprinse intre 18 si 32 de ani ce acuza cefalee, astenie,vertij, palpitatii sau tulburari de somn.

Astenia de primavara afecteaza preponderent femeile ce descriu un adevarat cortegiu de simptome neplacute: oboseala, lipsa puterii de concentrare, , nervozitate, insomnie, palpitatii, cefalee, apatie, lipsa formei fizice. Mai mult, manifestarile asteniei nu se limiteza numai la senzatii subiective, ci se pot aparea scaderi ale tensiunii arteriale, tulburari de echilibru sau tulburari de ritm cardiac.

Toate acestea se datoreaza efortului adaptativ al organismului la variatiile de temperatura, ritm nictemeral, umiditate pe fondul carentelor de vitamine si oligoelemente precum si epuizarea rezervelor energetice la iesirea din iarma avand drept consecinta scaderea imunitatii si cresterea susceptibilitatii emotionale.

Reamintim ca sub aceasta simptomatologie se pot ascunde si alte cauze si de aceea este bine sa fiti evaluati corespunzator de catre un medic pentru a nu omite un alt diagnostic.

Cum puteti combate aceste lucruri neplacute? Alimentatia, cura de vitamine, odihna corespunazatoare corelata cu miscarea in aer liber sunt doar cateva metode eficiente de preventie.

Puteti opta pentru un aport crescut de vitamine in lunile care contin in nume litera “r”, cum ar fi ianuarie, februarie, martie, aprilie, septembrie, octombrie, noiembrie si decembrie, cu mentiunea ca acestea nu inlocuiesc ci doar completeaza o alimentatie variata ce include salate, fructe si legume. Vitaminele A si C cresc rezistenta organismului la infectii iar vitamina B12 si preparatele de fier combat anemia.Verdeturile de sezon sunt utile in aceasta perioada iar salata verde, urzicile si spanacul fac minuni pentru cei afectati de astenie.
Alte alimente utile sunt fructele intrucat cele cu un continut bogat in vitamina C, precum sunt merele,citricele, macesele contribuie cu succes la reducerea starilor de oboseala cronica iarr drojdia de bere ajuta la refacerea formei fizice si psihice datorita complexului de vitamine B.

E necesara o planificare corespunzatoare o programului cu respectarea orelor de somn urmatoare si evitarea suprasolicitarii datorata stimulentelor nervoase, substantelor psihoactive sau situatiilor conflictuale ;

Nu e de neglijat petrecerea a cat mai mult timp in aer liber si miscarea chiar sub forma unor simple plimbari.

loading...

Comentarii

Siteul showbizreport.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES.