5 alimente care scad colesterolul

buna 5 alimente care scad colesterolul 5 alimente care scad colesterolulCateva schimbari de dieta si putina miscare. Este suficient pentru a scadea colesterolul. Iata cateva idei pe care le puteti pune in practica, prezentate de expertii Flanco

1. Peste si acizi grasi cu omega 3

Pestele gras este recomandat datorita continutului ridicat de acizi grasi omega-3, cu rol de scadere a tensiunii arteriale si a riscului de edem vascular.

Pentru a evita grasimile nesanatoase, alegeti o metoda rapida si gustoasa de preparare a pestelui, fie la gratar, fie la un cuptor cu halogen.

Se recomanda consumul de peste gras de cel putin doua ori pe saptamana. Soiurile de peste cu cel mai ridicat continut de omega-3 sunt:

  • Macrou
  • Pastrav
  • Hering
  • Sardele
  • Ton alb
  • Somon

2. Nuci, migdale si alte fructe lemnoase

Aceste fructe pot ajuta la scaderea colesterolului. Sunt bogate in grasimi nesaturate (cele saturate sunt mai periculoase pentru silueta) si pastreaza arterele intr-o stare buna.

In fiecare zi, mancati un pumn de astfel de fructe: alune, nuci, migdale, fistic, muguri de pin sau unele seminte. Consumati-le crude, nu prajite cu sare, ulei sau zahar.
Circa 40 de grame pe zi sunt suficiente, pentru ca nucile sunt pline de calorii. Puteti inlocui alimentele care contin grasimi saturate cu nuci: puneti in salata nuci sau migdale maruntite cu ajutorul unui robot de bucatarie, in loc de crutoane, branza sau carne.

3. Ulei de masline

Uleiul de masline contine un amestec impresionant de antioxidanti care scad colesterolul „rau” (LDL) si nu se ating de cel „bun” (HDL).

Inlocuiti grasimile din meniu cu 2 lingurite de ulei de masline pe zi (circa 20 de grame). Puteti sota legume cu ulei de masline intr-un vas care nu permite alimentelor sa se arda, prepara un dressing pentru salata (in combinatie cu otet) sau puteti marina carnea sau pestele intr-un amestec pe baza de ulei de masline.

Uleiul extravirgin de masline este cel mai sanatos, deoarece este cel mai putin procesat. Il puteti identifica usor pe raft, are o culoare mult mai inchisa. Cu cat este mai deschis la culoare si mai clar, cu atat uleiul este mai procesat, deci mai sarac in substante benefice.

4. Terci de ovaz si alte alimente cu continut ridicat de fibre

Ovazul contine fibre solubile care reduc colesterolul „rau”. Fasolea boabe, merele, perele, prunele uscate si orzul contin de asemenea fibre solubile.

Aceste fibre reduc absorbtia de colesterol in sistemul circulator. Un bol de pasat de ovaz pe zi poate scadea semnificativ colesterolul. Adaugati in blender si banane, care au un continut ridicat de fibre, atunci cand preparati pasatul de ovaz.

5. Alimente cu adaos de steroli si stanoli din plante

Sterolii si stanolii sunt substante naturale care ajuta la blocarea absorbtiei de colesterol.
Unele margarine, iaurturi sau sucuri de portocale contin acest adaos, care poate scadea colesterolul si cu 10%. Verificati eticheta produselor.

Alte schimbari
Pentru a profita la maximum de toate aceste alimente, este nevoie si de schimbari in stilul de viata.

  • Reduceti alimentele care au grasimi saturate, precum carnea grasa, majoritatea branzeturilor, mancarea prajita in ulei.
  • Renuntati la rontaitul de snacksuri sau dulciuri, pentru ca majoritatea au grasimi saturate, periculoase pentru nivelul colesterolului.
  • Discutati cu un medic nutritionist despre alte schimbari din viata privata: ce exercitii fizice vi se potrivesc, cum sa renuntati la fumat si la alcool sau ce greutate este ideala pentru a tine in frau colesterolul.

loading...

Comentarii

Siteul showbizreport.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES.