Barbie şi-a schimbat silueta: a venit la una “umană”. Ce modificări a mai suferit celebra păpuşă

barbie-7 Barbie şi-a schimbat silueta: a venit la una "umană". Ce modificări a mai suferit celebra păpuşă Barbie şi-a schimbat silueta: a venit la una “umană”. Ce modificări a mai suferit celebra păpuşă

Compania ce produce păpuşile Barbie a făcut una dintre cele mai inspirate mişcări de marketing din istorie. După ce imaginea le-a fost afectată de scandalurile pornite de la faptul că celebrul brand ar promova anorexia în rândul fetiţelor, americanii au schimbat strategia.

barbie2 Barbie şi-a schimbat silueta: a venit la una "umană". Ce modificări a mai suferit celebra păpuşă Barbie şi-a schimbat silueta: a venit la una “umană”. Ce modificări a mai suferit celebra păpuşă

Au decis să producă păpuşa la dimensiuni de siluetă cât mai realiste, raportate, desigur, la scara miniaturistă a mini-modelelor. Astfel, de acum vor exista patru genuri de corp: 1. originalul (adică cel anorexic), 2. cu talie plinuţă. 3. robustă, 4. minionă. Barbie va suferi modificări şi în privinţa culorii tenului, va avea 22 de tipuri diferire de culoare a ochilor, 30 de nuanţe cromatice ale părului, 24 de coafuri diferite şi 14 forme ale feţei, conform harpersbazaar.

barbie Barbie şi-a schimbat silueta: a venit la una "umană". Ce modificări a mai suferit celebra păpuşă Barbie şi-a schimbat silueta: a venit la una “umană”. Ce modificări a mai suferit celebra păpuşă

Barbie este o marcă a companiei americane de jucării Mattel, lansată în martie 1959, de către americanca Ruth Handler. Ea a produs vâlvă în lumea jucăriilor. Barbie avea o garderobă și un stil propriu de viață. Au fost vândute peste un miliard de păpuși Barbie în 140 de țări.

Barbie a fost un pion important în lumea păpușilor mai bine de 50 de ani, devenind în același timp ținta numeroaselor controverse și procese în justiție, dar și a parodiilor ce vizau atât păpușa cât și “stilul său de viață”.

Compania Mattel estimează că există mai bine de 100.000 de colecționari ai păpușii, 90% din aceștia fiind femei cu media de vârstă de 40 de ani, care achiziționează mai mult de 20 de păpuși Barbie pe an. 25% din ele alocă suma de 1000$ anual pentru păpuși. Păpușile Barbie Vintage sunt cele mai valoroase la licitații, în vreme ce o păpușă originală se vindea în 1959 cu $3.00, în anul 2004 aceeași păpușă ambalată s-a vândut cu $3552.50 pe eBay. În dată de 26 Septembrie 2006, o păpușă Barbie a stabilit recordul mondial la o licitație de 9,000 Lire Sterline ($17,000) în Londra. Păpușă licitată a fost Barbie Midnight Red din 1965 și făcea parte dintr-o colecție privată de 4000 de păpuși, vândute de 2 femei din Olanda Ietje Raebel și fiica să Marina.

În ultimii anii, Mattel a vândut o gama extinsă de păpuși Barbie cu țintă specială către colecționari, incluzând versiunile de porțelan, reproduceri vintage și reproduceri Barbie ale personajelor din filme și seriale cum ar fi The Munsters și Star Trek. Sunt disponibile de asemenea ediții de colecție care o înfățișează pe Barbie cu diferite identități etnice. În 2004, Mattel a introdus Sistemul de Culori pentru edițiile de colecție: roz, argint, aur și platină, în funcție de numărul de păpuși produse.

loading...

Comentarii

Siteul showbizreport.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES.